Goed onderwijs

Foto 20

De Meander staat voor goed onderwijs, waarbij we iedere dag het maximale uit onze leerlingen halen. Dat betekent dat we er alles aan doen om leerlingen zo goed mogelijk te laten leren en hen te laten schitteren binnen zijn of haar eigen mogelijkheden.

Daltononderwijs

In lijn met onze daltonkernwaarden, geven we ruime aandacht aan de persoonsontwikkeling van onze kinderen. We vinden het belangrijk hen te leren zich zelfstandig en verantwoordelijk te gedragen. Daarbij spelen reflectie en samenwerken een belangrijke rol.

Professionele leergemeenschap

De medewerkers van De Meander werken in leerteams en geven met behulp van het directe instructiemodel effectief les. Wij willen alle kinderen zo goed mogelijk laten leren op basis van recente onderwijskundige en wetenschappelijke inzichten willen. Daarom werken we met sterke leermethoden, waarbij kennis vooraf gaat aan vaardigheden, zodat kinderen inhoudelijke samenhang in hun kennis kunnen aanbrengen