Bewegen is gezond

shutterstock_1317575855

Groepen 1-2

In de groepen 1/2 wordt iedere dag bewegingsonderwijs gegeven. De leerlingen spelen buiten of gymmen binnen in ons eigen speellokaal. Voor een gym- of spelles binnen, kleden de kinderen zich zoveel mogelijk zelf uit en aan. Ze gymmen in hun ondergoed en op blote voeten of met gymschoenen aan.

Groepen 3 t/m 8

De groepen 3 t/m 8 maken tijdens de gymlessen gebruik van De Driehoek (de gymzaal naast het plein). Tijdens de gymlessen dragen de kinderen een sportbroekje met een shirt of een gympakje en gymschoenen. Om de vloer van de gymzaal te beschermen, mogen de schoenen geen zwarte zolen hebben en alleen binnen gebruikt worden. Er is twee keer per week gym, de ene les wordt gegeven door de eigen leerkracht, de andere les door onze vakleerkracht Lichamelijke Opvoeding.